Avocat cetățenie – Urgentare dosar cetățenie
Soluționarea dosarelor de cetățenie română este și a fost subiect cunoscut de solicitații cetățeniei române ca o procedură care implică timp, mai bine spus ani. Recordul timpului de așteptare pentru soluționarea dosarului de cetățenie întâlnit de cabinetul nostru a fost de 8 ani, dosarul fiind depus la autoritatea competentă în 2015, iar în cursul anului 2023 persoana în cauză ne-a contractat pentru a uza de procedura de urgentare dosar cetățenie. Cererea de chemare în judecată privind urgentarea dosarului de cetățenie a fost admisă în integralitate, persoana în cauză obținând ordinul de acordare a cetățenie române, precum și toate cheltuielile de judecată avansate pentru a parcurge procedura de urgentare dosar cetățenie constând în onorariu avocat cetățenie și taxă judiciară de timbru.
Avocat cetățenie – Urgentare dosar cetățenie. Ordin emis în 1 lună și 16 de zile.
În cadrul articolelor anterioare, cum este acesta de exemplu, vă prezentam una dintre multele soluții obținute de clienții noștri prin avocat cetățenie în procedura de urgentare dosar cetățenie, anume aceea de emitere a ordinului în cursul judecății de primă instanță. La fel, în cadrul acestui articol vă prezentăm una dintre soluțiile obținute de avocatul nostru specializat în cetățenie, soluție în care ordinul de acordare a cetățeniei române a fost emis în cursul procedurii de urgentare dosar cetățenie, mai exact în termen de o lună și 16 de zile de la introducerea dosarului la instanța de judecată.
Astfel, cererea de chemare în judecată formulată prin avocat cetățenie având ca scop urgentarea dosarului de cetățenie a fost introdusă la instanța competentă la data de 8.03.2024. În urma acestui demers, la data de 24.04.2024 autoritatea competentă a emis ordinul de acordare a cetățeniei române, iar după comunicarea acestuia clientul nostru urmează să depună jurământul de credință față de România.
Avocat cetățenie – Urgentare dosar cetățenie. Considerații despre proces.
În cazul clientului nostru care a obținut ordinul de acordare a cetățeniei române în termen de 1 luncă și 16 zile de la introducerea cererii de chemare în judecată trebuie menționat faptul că cererea de acordare a cetățeniei române a fost depusă la autoritatea competentă la data de 09.06.2024, iar cererea de acordare a cetățeniei române a fost întemeiată pe art. 11 din Legea 21/1991.
De asemenea, este important de menționat că în cazul cererilor de acordare a cetățeniei române întemeiate pe art. 11 din Legea 21/1991 textul art. 16 alin.1 lit. C din același act normativ prevede că aceste cereri trebuie soluționate în termen de 5 luni de zile de la data înregistrării dosarului de cetățenie la autoritatea competentă.
Termenul de 5 luni de zile este un termen administrativ, actul emis de autoritatea competentă să soluționeze cererea de acordare a cetățeniei române este la rândul să un act administrativ, iar din acest punct de vedere procedura de urgentare dosar cetățenie nu se rezumă doar la Legea 21/1991, ci implică cunoștințe solide contencios administrativ fiind incidente dispozițiile Legii 554/2004. De aceea este recomandat ca procedura de urgentare dosar cetățenie să fie parcursă printr-un avocat cetățenie cu experiență în cele două acte normative.
Revenind la cazul expus, după introducerea cererii de chemare în judecată și acordarea numărului de dosar cererea de chemare în judecată este trimisă autorității naționale pentru cetățenie pentru a formula întâmpinare. Întâmpinarea este actul prin care pârâtul se apără față de cererea de chemare în judecată și trebuie comunicat instanței în termen de 25 de zile de la data primirii cererii de chemare în judecată având ca scop urgentare dosar cetățenie română.
În cazul expus, autoritatea națională pentru cetățenie, prin întâmpinarea formulată au comunicat instanței faptul că cererea reclamantei având ca obiect cetățenie română a fost soluționată prin ordinul de acordare a cetățeniei române din data de 24.04.2024, motiv pentru care au solicita respingerea cererii ca neîntemeiată.
Evident, solicitarea pârâtei este greșită, deoarece în cazul în care actul administrativ (ordinul de acordare cetățenie română) este emis în cursul judecății soluția instanței nu poate fi alta decât cea de rămânere a cauzei fără obiect. Altfel spus, de vreme ce scopul procedurii urgentare dosar cetățenie este cel de emitere ordin cetățenie română, o dată emis ordinul înainte de judecarea cauzei, practic rezultatul este deja obținut și nu mai poate fi solicitat încă o dată, context în care cauza rămâne fără obiect iar instanța urmează să se pronunțe doar pe obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată.
Avocat cetățenie – Urgentare dosar cetățenie. Întrebări frecvente despre procedură.
- Este necesară prezența personală la termenul de judecată?
Nu, nu este necesară prezența personală a părții la termenul de judecată, interesele și drepturile clienților cabinetului nostru sunt reprezentate în procedura de urgentare dosar cetățenie de un avocat specializat în cetățenie română.
- Este necesară prezența fizică pentru încheierea contractului de asistență juridică?
În ciuda aspectului că preferăm prezența fizică a clientului, nu este necesară prezența fizică a acestuia pe începerea procedurii de urgentare dosar cetățenie, cabinetul nostru oferă posibilitatea încheierii contractelor de asistență juridică, emiterea facturii prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță.
- Care sunt actele necesare demarării procedurii urgentare dosar cetățenie prin avocat cetățenie?
Având în vedere experiența acumulată în cadrul acestei proceduri am constat că sunt suficiente următoarele acte:
- Numărul de înregistrare al dosarului de cetățenie;
- Pașaportul și/sau buletinul persoanei care a aplicat pentru cetățenia română;
- Permisul de ședere românesc, dacă este cazul;
- Certificatul de naștere al persoanei care a aplicat pentru cetățenia română;
- Actele necesare demarării procedurii trebuie aduse fizic la sediul cabinetului?
Dacă persoana interesată de procedura urgentare dosar cetățenie este din București preferăm aducerea actelor la sediul cabinetului, ocazie cu care se încheie și contractul de asistență juridică, se emite factura și se achită.
Dacă persoana este din alt județ al României sau este în afara României actele se trimit scanate la adresa de email a cabinetului sau pe whatsApp. Prin urmare, nu este obligatorie prezenta la sediul cabinetului pentru prezentarea actelor necesare demarării procedurii.
- Când se achită onorariu de avocat și cum se restituie acesta?
Onorariul de avocat se achită la semnarea contractului de asistență juridică, înainte de demararea procedurii urgentare dosar cetățenie. Un exemplar al facturii emise și dovada plății onorariului de avocat se atașează cererii de chemare în judecată, condiție necesară pentru ca instanța să dispună obligarea pârâtei la restituirea onorariului.
După rămânerea definitivă a procesului se comunică pârâtei o notificare prin care i se pune în vedere să vi se restituie onorariul de avocat în contul indicat de dumneavoastră.
- Cine pate beneficia de această procedură prin avocat cetățenie?
Persoanele care au introdus cerere de redobândire cetățeniei română întemeiată pe art. 11 din Legea cetățeniei române, după trecerea a 5 luni de zile de la data depunerii cererii la autoritatea națională pentru cetățenie.
Pentru cererile întemeiate pe art. 8 sau 10 din Legea 21/1991, după trecerea unei perioade de 12 luni de la data depunerii cererii.
Prin urmare, în măsura în care cererea dumneavoastră de acordare sau redobândire a cetățeniei române nu a fost soluționată și a trecut mai mult de 5 luni, respectiv 12 luni de la data depunerii acesteia nu ezitați să ne contactați la următoarele date de contact pentru a demara procedura urgentare dosar cetățenie prin avocat cetățenie.